Friday, July 12, 2013



Subhanallah...hebat sungguh tangan-tangan manusia membina sebuah bangunan yang tersergam indah dipandang. Sudah tentu kita juga pernah terfikir betapa hebatnya zat yang mencipta manusia itu sendiri.
Sudah tentu zat Khaliq itu jauh lebih hebat daripada makhluknya. Namun corak pemikiran, hidayah dan juga taufiq daripada sang Khaliq yang membezakan antara makhluknya.

Ingatlah ketika Allah SWT mengangkat martabat seorang insan yang bergelar manusia dan bakal dijadikan khalifah Allah di muka bumi ini. Ketika para malaikat yang mulia mempersoal kepada Allah "mengapa engkau  tuhan rab ingin mencipta golongan yang akan berbuat kerosakan dan kemusnahan di bumi" lalu Allah SWT berfirman "sesungguhnya aku tahu apa yang kamu tidak ketahui".

AllahuAkbar....layakkah kita sahabat-sahabat sekalian meletakkan martabat diri kita yang telah tersedia mulia di bawah, membiarkan para musuh Allah SWT mengalahkan diri ini. Sudah tentu tidak layak.

Wahai sahabat sekalian, jom sama-sama kita berganding bahu dan berjuang bermati-matian agar martabat kita sebgai seorang insan yang telah terangkat kemuliaannya oleh Allah SWT terus mekar hingga ke akhirat.

Wallahua'lam

2 comments:

  1. Post yang bagus.... tp kalau leh... ltk tajuk... selamat berkenalan ustaz! :D

    ReplyDelete
  2. okey2...insya-allah.lupa nak letak tajuk akhi azan...huhu

    ReplyDelete