Saturday, July 20, 2013

Betapa Indah AndaiKu Tahu RAhsia Disebalik Ramadhan...

Alhamdulillah, tanpa aku sedari, ramadhan tahun ini merupakan ramadhan ke-19 bagi diriku. Namun, ku merasakan tiada sedikit perubahan dan juga kekuatan daripada ramadhan yang telah berlalu. Selayaknya aku mengatakan Ramadhan itu adalah bulan tarbiyah bagi setiap umat, namun apakan daya, diriku hanya mampu berdiri sebagai seorang umat nabi muhammad yang tidak mampu menjadi insan hebat seperti yang diungkapkan nabi namun hanya sekadar insan biasa di akhir zaman ini.
             Ramadhan hadir dan juga pasti akan pergi pada setiap tahun, namun jiwa seorang insan akhir zaman ini tetap keras dan sukar untuk terus mencintai-Mu wahai sang khaliq.

"Ya Allah, aku memohon sedikit hidayah dan taufiq dari-Mu agar engkau menitipkan rasa cinta dan bahagia pada ramadhan kali ini. Jika tidak mampu aku untuk terus menghadirkan rasa cinta pada ramadhan kali ini, aku mohon dari-Mu wahai Allah agar engkau menitipkan setitis harapan pada diriku supaya engkau terus menemukan aku di ramadhan akan datang."

"Wahai Allah, jadikanlah baki hari-hari ramadhan pada tahun ini sebagai satu usaha untuk aku terus berjuang mencari redha-Mu."...

amin

No comments:

Post a Comment